2008. május 17., szombat

Voltam egy előadáson, reklámozták mindenfelé, Richard Dawkins vezette a beszélgetést benne két nagy tudós között akik közül legalább az egyik nobeldíjas, nem keresek most rá lényegtelen, előre kellett regisztrálni, meg minden kutyafüle, és volt a neve hogy Mire jó a tudomány. Ésbazmeg, ezek azt tudták mondani, hogy a tudomány legnagyobb feladata hogy jót tegyen az emberiségnek. pofaleszakad. mert nem hihetnek benne ha komolyan csinálják, az nem lehet, sok indoka van kutatásnak de az emberek boldogsága nem az és kész. lehet érdekes meg fontos meg izgalmas meg újdonság meg célszerűbb mint ami addig volt, de emberiségnek több örömet adó, na ez fasság. egyik bácsi vagányan kezdte, hogy az emberiség kihal majd és mi fogjuk megteremteni azt a felsőbbrendű fajt ami minket felvált. ezzel lehet vitatkozni eléggé, meg már túl rég olvastuk akár Lemnél hogy Az úr hangja (megnéztem hogy tényleg Lem-e, az, 68as jesszusom), szóval annyira nem is vagány valójában, de itt mondjuk ebbenkeretben az. legyen. de ebből nem ér fél óra alatt visszahátrálni abba hogy persze szabadakarat és mi fogjuk akarni, meg valójában az is ember lesz csak halhatatlan, de hogy azért halhatatlan hogy ha az összes betegséget meg tudjuk gyógyítani akkor nem lesz oka a meghalásnak, csak ha baleset vagy öngyilok, ezt mondta is hogy ha nem tetszik ki lehet bármikor szállni ha valaki majd félne a halhatatlanságtól, és aztán zárta azzal hogy valójában egyelőre a feladat a hosszabb élet és jobb egészség. Többire nem tudtam koncentrálni mert túlnagyon ideges lettem, főleg merhogy erre ováció tapsvihar, igény van erre úgy néz ki, és ez szerintem olyan szinten ijesztő hogy iszonyat, egy ember kérdezte azt be hogy lehet-e szülni ha egyszer halhatatlanság, mert sokan leszünk egy idő után, de bácsi elcsapta az öngyilkossággal megint, mért tapsoltak ennek, miért csináltak ennek reklámot, hogyan lehet ez oxfordi egyetemközeli publikuselőadás, értem én hogy van hakni, de ez nem pont az a fórum szerintem ahol az lenne az alap hogy semmiről beszélve mutatják a pofijukat. mér nem ment oda senki hogy drága barátom, aztán milyen következménye lenne annak hogy hosszabb élet meg egészség? lenyeli-e szerinted bárki a nyolcvanéves nyugdíjkorhatárt? pontosan honnan is vezetted azt le hogy boldogabb aki többet és egészségesebben él? és egyáltalán, hogy minek kell kortesbeszédet mondani a tudomány mellett? elhangzott hogy nem kell félni a kutatásoktól, mert azok jót akarnak nekünk. volt aki félt? kellene tehát? ha a tudomány mellett kell kampányolni, akkor eszerint volna másik út? ebben a mélyen felvilágosodásbólgründolt világunkban? mire lehet szavazni a tudomány ellen? valaki mesélje már el ezeket, mert nagyon össze vagyok zavarodva, és látom én hogy ez valakiknek fontos volt, de hogy mire, azt nem.

Nincsenek megjegyzések:

 

Free Blog Counter